Descriere
Muzeul a fost înfiinţat în 1990, prin hotărâre de guvern, dar inaugurarea lui a avut loc pe 20 iulie 1993, după ce s-au strâns suficiente exponate.
Muzeul a fost inaugurat la 18 martie 2006 în actualul spaţiu de pe locul primului aerodrom din Bucureşti, Pipera.. Printre acestea se numără: documente şi obiecte ce au aparţinut primei şcoli de pilotaj din România, înfiinţată de Mihail Cerchez în 1910; obiecte legate de Aurel Vlaicu (documente, fotografii, diploma de inginer, ceasul cu monogramă pe care l-a avut asupra lui când s-a prăbuşit, masca mortuară); obiecte care au aparţinut Smarandei Brăescu, campioană mondială la paraşutism; arhiva personală a lui Henri Coandă, conţinând planurile originale ale aerodinei lenticulare construite în America, afişul desenat de el pentru Salonul din 1910, prezentând primul avion cu reacţie din lume.
După ce a fost adăpostit iniţial în nişte corturi de campanie, iar după un an într-o mică clădire aflată la intrarea în aerogara Băneasa, muzeul s-a mutat apoi într-un perimetru imens, la Otopeni. Aici au putut fi expuse şi echipamente şi aparate de zbor. Între timp, colecţiile muzeului s-au îmbogăţit şi cu arhiva Ion Stroescu (un inventator al cărui nume se află şi pe frontispiciul tunelului aerodinamic de la Paris, pe care l-a construit), cărţile conţinând cercetările inginerului francez Gustave Eiffel, cărţi de aviaţie din perioada 1900 - 1905. În muzeu este reconstituită o veche stradă din Bucureşti cu prăvălii şi cafenele. Muzeul deţine o bibliotecă de specialitate de mare valoare.
|